Wednesday, February 2, 2011

ank emak aka mommy's boy

APA ITU ANAK EMAK???
sume org adalah ank emk..mksudnye seorg ibu yg telah melahirkan kite ke dunia..tp ape yg MFS nk cube smpai kan adlh ank emk yg mne sume keputsn..sume bnda yg nk dibuat..emak laah yg mnjdi tempt rujukan atopun perpustakaan..pusat sumber..dan pndpt yg akn diminta..

tp mcmne kite nk knl yg kwn2 kite ni tergolong dlm kategori ank emak ye..ingt ank emak.bukn ank ikan naaa....tu lain mksod tu..hahaa..(untuk lelalki yg jatuh dlm kategori ank mak memg payah nk di buat laki..sbb nnti die akan lebeih kan mak die dari bininya sendiri..kdg2 kesian MFS tgok bini2 ni jd kuli batak kat rumah..mcm hambe pon ade..sian depaa naa..)

jom check n wat test sape ank mak di kalangan bff(best frens forever kite)..xpon kawn2 kite naa...

  • anda panggil ibu anda dgn panggilan mama..berlainan kalau org tu pggil ibu die dgn mak ke ibu keselalunya lebih keras(bmksd bukn patah2 na..leh wat keje je..) dan boleh berdikari..

  •  Mama anda yg mghantar kete anda tok disevis kerana anda seorg yg buta kereta dan mudah ditipu mekanik...(bayangkan kalo anda yg kurg bijak ni gi anta kete n mekanik tye korg pakai minyak apa??..mesti korg akn jwb minyak yg berkualiti..hanya kerna x nk nmpk bodoh di depan mekanik)

  •  Anda lgsung x mghiraukan bebelan mama anda yg menyuruh anda mengemas bilik,bsuh pggan,mop umah..sapu umah...apa lagi yg berkaitan dgn keje pembntu umaah ye..haa..siram pokok bunga kerna anda tahu...in the end..mama anda juga yg akn wat sume bnda tu.

  •  Anda sggup x kuar mkn mlm kerna anda memg pmls nk mmpus..tp yg pasti anda x akan mati kebuluran sbb anda akn memastikan mama anda buatkan apa yg anda inginkan...

  • ketika demm,anda pergi ke klinik ditemani oleh mama anda..malah ketika nk msok bertemu doktor pun anda inginkan mama anda msok sekali...(bpak laaah bukn doktor tu nk rogol anda pun..)

  •  anda ade perncangan yg jauh..sekiranya anda dpt berkahwin nnti..anda nk bina umah anda betul2 di pdg depn rumah mama anda...(npe x dok serumah je..kan lagi jimaat takat2 padang2...main kejar2 dgn cik kiah apa)

  •  anda ckp kat mama nk TV LCD Full HD 42 inci,dpt TV LCD Full 42 inci..minta kat mama iphone 4 laak..dpt iphone..sumenya anda dpt...

  • apabila beckp dgn mama anda..suara anda tiba2 bertukar menjadi gedik atopon suara nobita..nobita pun lagi sdap oke..org yg dgr pon rase menympah siap sedia plastik beg muntah mcm dlm kpl terbg tu...dan terasa seperti hendak baring kat landasan komuter kl central je..

  •  ada ringtone khas pabila mama anda call..serta jadikan gmbr mama anda as wallpaper di hp..paling extreme..ade tatu pic mama di lengan ataupun gmbr polaroid yg ditmpal jika x berani nk bertatu..

  • ada pihak call anda..menawarkan khidmat insurans nyawa..ada yg menyuruh anda memperbahrui langganan MANGGA...Namun jwpn anda kpd mereka sama sje..tanya lah mama sya..

 jadi berapa percent kekawan anda...anak mama???haha
ato berapa percebt anda dlm kategori anak mama??tp bg MFS sendiri...anak mama ke..bukn ke anak mama ke...yg penting

KITA SAYANG MAK KITA!!!...

4 comments: