Sunday, January 22, 2012

happy bday MFS!



(diRAP bukan dibaca)
yo yo yo..
itu en fikri syafiq..
budak hot usm..
mana mana dia lalu..
awek terpandang terkaku..
skrg dah da awek baru..
awek lain hati sayu..

oh ya sblum aku lupa...
ada bnda aku nk kata..
slmt mnymbut hari tua..aku masih 19 lagi ya..

antara ucapan bday yg menarik..
terguling2 mcm tenggiling..
smpai tercekik buah belimbing aku ketawa...
thanks kepada sahabat baikku..
mr AZRUL HAFIZ aka pah..
atau nma pnjgnya zirafah...heheh..



sekejap je rase..
aku dah bsar..
pejam celik..
bgun tdo..
mkn minom..
study main..
dah 20..
rase mcm smlm je daftar msok asasi..
rasa mcm semlm je ayah anta msok sekolah menengah..
semua tu pengalaman yg sgt bermakna buat MFS..

thanks kepada 921 org yg wish tok bday MFS..
gigih aku mengira..haha..
thanks tau..
aku doakan korg bahagia n gembira di dunia mahupon di akhirat..
tu je adiah yg mmpu aku beri tok sume org..
kalo lah aku kaya..sure aku blnja mkn subway..
hehe

thanks juga kepada family..fera,szen,farel n ares sbb celeb bday aku...
3 kali aku celeb bday tok kali yg ke 20 ni..thanks sgt3..:)
ni serpihan2 epik yg indah dlm hidup ku...
i heart u guys!...

HR STEAKHOUSE KG BARU

dah lama x mkn..dpt mkn...terbaik laah kan..
thanks farel sbb wish bday kat sini..
wpon tggu mknn ampir 40minit kan..
haha..:)
u r the part or my hadiah on that nite..
:)






TGI FRIDAY SUNWAY

thanks fera n szen...pndai kan korg kene kan MFS..
sumpah excited sbb 1st time g sini..
salu g manhattan je..ni kite mkn steak lak ye..
paling xleh lupa..kene suh berdiiri atas kerusi n wat ucapan..
suh tiup lilin..dari jarak yg sgt jauh..pergh..terbaikk..!!
waiter nama salim tu..speaking sumpah best!..ahaha.
antara adiah yg bermkna dari korg..:)















my house

ble ank jauh diperantauan..
balik ke rumah...
thanks mom..thanks dad..:)


















p/s:gmbr2 di atas dah beri jutaan kata...sush ku mahu ungkapkan dgn pekataan..

Thursday, January 19, 2012

37 fakta lelaki



  1. 1-Lelaki biasanya tidak terpikat terhadap wanita disebabkan mereka cantik, tetapi mereka lebih mudah terpikat terhadap personaliti dan ketrampilan seseorang itu.

  2. 2-Lelaki amat bencikan lelaki lain yang cuba untuk menggoda kekasih mereka.

  3. 3-Apa yang sedang awak lakukan? atau Awak dah makan ke belum? adalah merupakan soalan paling kerap akan ditanya ketika mereka menelefon seorang wanita.

  4. 4-Lelaki akan sibuk dengan pekerjaan mereka sepanjang hari, tetapi sebelum tidur, pasti mereka akan memikirkan mengenai wanita yang mereka benar-benar sayang.

  5. 5-Apabila lelaki benar-benar sayang terhadap seorang wanita, mereka akan mengabaikan semua karakter negatif yang ada pada wanita tersebut.

  6. 6-Lelaki akan membuat seribu satu kesimpulan sekiranya seorang wanita senyum kepada mereka.

  7. 7-Lelaki sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkan perhatian daripada seorang wanita.

  8. 8-Lelaki amat benci apabila wanita menceritakan mengenai kisah bekas teman lelaki mereka.

  9. 9-Seorang lelaki mampu menyukai wanita untuk seminit, kemudian terus melupakan mereka.

  10. 10-Apabila seorang lelaki bersedia untuk berjumpa ibubapa kekasih mereka, ini menunjukkan mereka benar-benar serius.

  11. 11-Lelaki juga akan menangis.
  12. 12-Lelaki akan lebih untuk berusaha memikat wanita yang menolak cinta mereka, ini adalah kerana mereka sukar untuk menerima kekalahan.

  13. 13-Jangan sesekali memberikan mereka mesej tergantung seperti “Ada sesuatu nk bgtau awak ni…. erm… tapi takpela”. Mereka akan membuat seribu satu andaian dan akan berusaha untuk mendapatkan jawapan.
  14. 14-Lelaki akan teruja apabila mendapat sentuhan yang tidak diduga.

  15. 15-Lelaki akan menjadi gagap apabila bercakap dengan wanita yang mereka suka.

  16. 16-Apabila wanita menyatakan tidak, hati lelaki akan menyatakan ‘ok…. takpe…. cuba lagi esok..’

  17. 17-Lelaki amat sayang ibu mereka.
  18. 18-Lelaki sanggup mengorbankan makan tengahari mereka semata-mata ingin memberikan wanita beberapa kuntum bunga ros.

  19. 19-Lelaki amat sukar untuk difahami melainkan anda seorang pendengar yang setia.

  20. 20-Adalah lebih baik anda menguji seorang lelaki itu terlebih dahulu sebelum mempercayainya. Tetapi, pastikan ia tidak mengambil masa yang terlalu lama.

  21. 21-Lelaki lebih bersikap terbuka untuk menceritakan hal peribadi mereka.

  22. 22-Lelaki amat suka apabila wanita yang menentukan pemakaian mereka.

  23. 23-Lelaki tidak suka kekasih mereka mempunyai hubungan dengan orang lain terutamanya kawan lelaki.

  24. 24-Apabila lelaki membelikan hadiah kepada wanita, mereka amat risau sekiranya hadiah yang mereka berikan tidak disukai.

  25. 25-Lelaki lebih banyak berfikir.

  26. 26-Imaginasi lelaki tiada had. Mereka mampu untuk membayangkan apa sahaja.

  27. 27-Ketinggian wanita adalah tidak penting, apa yang lebih penting adalah berat mereka.

  28. 28-Sukar untuk lelaki untuk melepaskan kekasih mereka terutama apabila sudah bercinta melebihi 3 tahun.

  29. 29-Lelaki tidak sukakan wanita yang materialistik.

  30. 30-Lelaki memiliki semangat yang kuat untuk berubah dan ianya perlu sokongan yang kuat daripada kekasih mereka.

  31. 31Apabila lelaki menceritakan sesuatu yang serius, berikan perhatian yang sepenuhnya. Ia amat penting.

  32. 32-Lelaki lebih gemarkan wanita yang pandai memasak.

  33. 33-Jangan sombong, kerana ia akan membuatkan lelaki berusaha untuk memalukan anda.

  34. 34Lelaki belajar mengenai cinta melalui pengalaman, bukan seperti wanita yang belajar mengenai cinta melalui novel yang mereka baca.

  35. 35-Lelaki paling tidak suka kekasih mereka keluar bersama lelaki lain berdua walaupun hubungan mereka hanya sekadar kawan.

  36. 36-Lelaki akan memaafkan kesalahan yang pertama dibuat, tetapi bukan untuk kesalahan yang kedua.

  37. 37-Lelaki tidak suka wanita yang terlampau mengada-ngada.
p/s 3 dari fakta di atas bukan milikku...:)

MRS S penjaga susur galur..



mrs S merupakan nama moden beliau..
kalau nama kampunya nya cik SAKA..
adoi..seram lak nk tulis nama kampung..
harap die x geti membaca lah..
kalau x gamaknya aku kene nanti...
x pasal2 kene sembur air dgn dia mcm pagi td..
hahaa..(eh x baiknya kau)

alkisahnya..mmg sudah ku ketahui susur galur ku mempunyai penjaga..
nek itam ler..iban mana tah...org tu org ni pernah msok..
tp yg sure mrs S aku tu women ler...
kalo x...xkan ler digelar nek itam kan..
sebelum start bercerita...
aku nk berdoa sat..
7 harkat je doa aku..
sat ye..
1
2
3
4
5
6
7
........

knapa 7..sbb saja..haha..
xde mksod pon disbalik 7 tu..
kisah bermula..
aku berborak dan memberi smngt kpada si A..
kemudian si A gerak menuju ke dapur..
dlm ati ku brgkali mahu minom agaknya...
haus berborak dgn aku..
agak lah kan..
aku kan umpama peluh di bumi mesir...(komsas sgt)



tiba2..tanpa ku duga..si A rebah...
aku dgn sedaya mgkin dgn kudrat yg ada..
dgn berbaki ATP yg ada..memaksa seluruh otot ku...melakukan proses pengeluaran tenaga..
untuk berlari ke arah A...
aku menjerit...

"A..........!!!"
"bgun A"
"pami A pengsan..."
"tolong!!"

masa ni aku tgok A mcm sesak nafas..
xsedar..tapi mata terbeliak.
masa ni teringat ler segala kelas CPR yg aku belajar..


tp sebb panik..
aku hanya mmpu melontar kan kemerduan vokal ku..
seperti hafiz dlm ombak rindu..


"hanya mampu berserah.....moga cahaya tiba nanti"

ahh..stop drama melayu sat...
si A dlm keadaan lemah..
tnpa ku duga...
A mula bersuara...
meremang seluruh tubuh ku...
nasib baik dah shave bulu  ketiak..
kalo x.
spike agaknya..
hahha
(jahatnya..mood sedih pliss)

into the mood back..
si A bersuara..

"aku nk jepun"
"mana jepun..."
"jepun sakit.."
suara dia jd lain..seakan2 org tua yg sgt2 tua...berkata2..
tnpa pike apa...
aku teros membaca ayat kursi..

si A diam...

ble aku berhenti membaca...
si A teros bersuara...

tp sebelum tu..ada ke patot aku suh pami amek air..
mne ler tahu sesak nafas..abes tertutup trachea si A..
mcmne nk bernafas...
(sgt vud2 aku mse tu)

oke msok cerita..ble si A dah smpai kan apa yg di kata...
pami mule bertanya..

"sapa nama kau"
"A oke x??"

A diam..

A mule terkeluar2 kan lidah mata terbeliak..
ya Allah masa ni..aku xterhenti terkumat kamit membaca ayat kursi..
aku berharap si A kembali...

then si A diam...dan mula bersuara..
dlm tanggapan ku dia dah oke...

hati ku berkata...
"alhamdulillah"

A kata nak dudk..
aku ingt A dah pulih..

A ckp lagi..

"A penat...nk tdo..."

aku angkat si A dgn pami...
semasa angkat..aku xperasan langsung tubuh bdan A jd bongkok..
dan cara die berjln sperti nenek tua berbongkok 3..
aku hanya pike kan keselamatan A saja masa tu..
tp berlengah..
aku menggigihkan diri mengangkat A ke katil untuk bg die berehat...

pami mula berkata kat aku

"along tu bukan A tu.."
"A x tdo mcmni..."
"A x jln ke atas katil mcmni..."
aku tros panggil adik aku..
amek wuduk..
kite baca yassin sama2..

baca punya baca...
smpai ayat ke 44...

si A mula sdar...
Alhamdulillah...

cite ni x tamat di sini..
pagi td..semasa aku bgun tdo..aku ternmpk A rebah lagi.
kali ni jepun ada di rumah..
jepun yg menguruskannya..
aku hanya mmpu memeluk si adik ku yg kecil tu..
sbb dia xtahu apa2..
xnk dia terganggu..

A seakan2 cuba memberi rawatan kepada jepun..
die meminta air..
kemudian dibaca nya apa2 tah..
aku xdpt dgr sbb aku berada jauh..
kejadian msih lagi di dapur..

A minom air tu..kemudian dismburnya ke arah jepun..
kemudian dia meminta jepun untuk minom air tersebut..
kemudian si A rebah...
ku ingt mrs S tu dah pegi..tp belom ye..
kuat bebeno mrs S ni..
mesti byk bela mitochondria ni...
dia bgun tnpa ingin org lain menolongnya..
ku ingt A kembali pulih semula..tp tidak ye..
die mandi mcm biasa..
dan msok semasa masok ke bliknya..
die berjln bongkok 3..
ya Allah...
mse ni aku perasan..ni bukan A..
mrs S masih lagi menguasai A..
aku hanya mmpu terdiam sejuta kata...
(asek seribu je...beribu sesalan sgt)
aku panggil A

"A..A"
"A oke x??"

A toleh ke arah ku smbil memakai kain telekung..
"shhhhhh..."

dtg dekat ke arah pintu dan tutup pintu tersebut...
aku teros ke dapur dan jlnkan aktiviti biasa..
dlm pikiran aku..

"mrs S smyg?"
"wah alimnya"
alhamdulillah ler kalo mrs S smyg...

smpai situ je cerita..
sbb slpas tu A kembali seperti biasa

antara kesan bila mrs S ni msok..
badan kite seakan jd sgt2 lemah..
segala tenaga digunakan oleh mrs S..
kalau anda mepunya 100% tenaga..
mrs S akan menyerap 78.97% dari tenaga tu..
dan anda akan jd lemah longlai..
smpai nk bgun pon x larat..
aku tanya kepada ayahku..kenapa A begini..
ayah ckp...die jauh berjalan...
aku xleh bayang mcmne rupa mrs S ni..
tp yg pasti..
die penjaga susur galur MFS..
jgn ler diturunkan kepada ku..ku xnk...!
ssh gamatnya..
A sgt kuat..
aku kagum dgn dia..
masih mmpu lagi bgun dan jlnkan aktiviti harian seperti biasa...

smpai sini je..nk smbg tdo..pent daah ni kemas umah...zzzz


Tuesday, January 17, 2012

pembantu rumah berkaliber..



ingt lepas abes sem 1..
dpt balik bercuti dgn tenang..
mcm2 aktiviti plan..
sekali dlm perjlanan balik smlm..

"along kat rumah dah xde bibik"

"mne bibiknya?"

"dah kene pecat..dia kurg ajar dgn nenek...hempas2 pintu bila nenek panggil"

dlm ati aku berkata..."cila kakak!" xguna punya bibikan..kurg ajar bangat kamu bibikan..krg ajar sama majikan yaa..kalau gue ada..kamu sure gue tengking smpai terkincit2 mcm kene salmonella n e coli!!"



"start dari smlm..aku niat..xpelaah bu..biar along je tlg kemas umah.."



so start arini bermula lah tugasan pertama aku sbagai bibikan..
eh slh....pembntu rumah berkaliber...
haha..
aku bgun agak awl dari biasa..pkul 11.37am..haha..sorry ler bgun lmbt...aku kepenatan...
bgun2..tgok hp..(wajib kot..selak2 apa yg ada)
then aku mula amek kertas n tulis sume kerja..
(oke tipu)
haha..aku tros amek 10kg bju aku yg x cuci berbulan tu..
aku cuci guna mesin...nk dkat 2jam bru abes..
smntara 2jam tu..
aku mop rumah...
aktiviti paling best..
sbb leh hayun pinggang smbil menyanyi acapella...hahaha..
tipu je..aku suke sbb aku suka main air..haha..
plus aku xleh tgok rumah kotor ni...
rimas..
mcm nk sental je setiap kotoran yg ade..
akibat ATP yg bekurangan..
aku hanya mmpu mop dulu..haha..
then lepas tu..aku g mndi...
lepas mndi..
aku sidai bju...
mak ai..
byknye bju..naik lenguh otot2 lengan aku..



kalau oto tu leh ckp..sure die dah bebel..

"wei MFS..aku xlarat dah xlarat dah..jom tdo.."
"pemalas punya otot"
hahaa..

aku tros kan gak..

sbb aku terlebeh rajin rini..
ayah bwkk aku g mkn subway!..
puas jenuh aku tya jiran2..cik kiah..
cik leha..
kat mne ade subway..
haha..
thanks AYAH!..



then belah petg..aku smbg mop balik..cuci pinggan..
n bsuh bju pamily aku lak..byk juga laah..
tp xleh klhkan aku punye..
maklom lah.. bebulan punye bju..

#kbai nk solat maghrib..
post2 lain lagi nnti..

kerenah ayah

entah ribut entah taufan mana tah yg landa umah aku rini..
bgun pagi tgok ayah tgh msk...
wow hebat tol dia..
haha...dlm 20 tahun aku idop..ni 1st time amu tgok die msk..
bak kata mak aku..
ayah kau pegang kuali pon x geti..
yesss ayah dah tunjuk kan the man power...
hehee..
aku mcm x yakin je mula2..
smpai aku ckp..ayah jom laah mkn luar je..
along blnja..
die dgn yakin tahap supersaiya 6...
xyah..
ayah msk...
haha..
antara mskn yg dia msk..

ayam msk merah...


pajeri nenas(fav aku)


sayur grg...


thanks ayah sbb happy kan ank mu yg dah lma x balik..

sebut pasal cinta..



sebut pasal cinta...
sy single skrg..
pekenalan di facebook post lepas was fucking wrong...

thanks!
xguna cintai org yg suka tanam tebu tepi bibir...
org leh ckp..tp ati??
kosong....

kesweetannya..
mmg aku cair... 
kebaikannya mmg akan ku kenang..
selepas sebulan hbgn...
dia mula berubah...semua lepas dia balik kmpg hlmnnya..
xtahu knpa..
aku bkn permainan wei..
kau sme je dgn si ex aku yg berpangkat tu..
at least segatal2 dia..dia xde nk .... 
mls nk cite..smpai situ je..
biar suspen sikit...

sakit weei kene kecewa..
lagi sakit dari tersepak batu...hahaha

skrg ni..teroskan idop sbgai pelajar farmasi...
:)
i love myself..my family..my frens..n my creator ALLAH..:)

p/s:jgn mainkan hati org..kalau ckp nk test2 je xyah lah wei..hargai kasih syg n cinta someone..
bukn sng nk syg n cintakan org...kalau kau kata kau nk berubah..buat..jgn berak n jilat taik kau balik..
anjing pun tahu bezakan taik dgn mknn...ada akal pakai..:)
peace!
(tiada kene mengena dgn insan yg bergelar manusia)

tamat cerita semester satu


yeah alhamdulillah..
abes dah sem satu...
xsgka..perjalanan masa pantas berlalu..
umpama cahaya2 yg menembusi kegelapan malam...
*komsas sgt..
rasa mcm smlm je aku daftar msok usm...xsgka dah abes...



masih segar dlm ingtan aku...
mcmne bersush payah..begigih gagah aku angkat brg dari dup smpai ke restu(hostel aku)
15 brg sume..
antara brg yg aku bwk...



-bju 2 beg
-kasut 1 beg
-comforter
-nota 2 kotak
-satu kotak hanger n brg2 mndi
-beg lappy
-beg speaker+extension+ blabla
-n mcm2 lagi lah(ko ingt aku mesin photostat nk ingt sume)

aku angkut sorg2 dari dup smpai ke rst..
aku mls nk naik bus..mak ai penuhnya org yg naik tu..mcm 
public transport kat india..sbr jelaah..fitaam aku..
jarak perjalanan sejauj 1.274km(specific sgt sbb bwk detector km kat tgn)
paling xleh blaaa aku jumpe sorg ppsl ni (pembntu pelajar lah kan)
leh ckp

"hai byk nya brg mcm nk pindah je"
dlm ati aku ckp...sukati aku ler...brg aku..ada kau kisah..bukn kau tlg angkat..aku yg angkat..

kurus aku mse tu..
mahu terbakar lemak2 degil serta nakhaal kat bdan aku..abes ilang perfume CK aku ditelan peluh2 yg dicipta
oleh sweat gland yg ada..(ilmiah sgt)
x silap aku 5 6 kali aku naik trun..sbr jelaaah..

then lepas dah setel sume tu..
aku terpksa mghadapi proses menyesuaikan diri..
mak ai..mase mule2 tu..
aku tobat xnk dok situ..
aku x biasa dgn suasana penang..
cirit birit aku semggu..
smpai aku dgn tndas tu bff ler..
lepas aclimazation berlaku..(physio sgt)
aku pon biasa laaah..takat pecal tu dah biasa dah..ahaha
(padahal 3 ari cirit biirit..tobat xnk mkn katanya..last sangap gak mkn)
kaya mkcik pecal tu...haha..

then aku tempuhi suasana pembelajaran as university student...
pharmacy student katanya..
mahasiswa yg paling disyangi di USM..katanya..
mula2 blaja..aku mcm nyesal gile amek course ni..sush nk mati..
apa yg aku blaja mcm xde kene mengena je dgn pharmacy..

pharmacy is the science an art of compounding..preserving...blablablaa...(xingt sbb otak aku dah byk sgt apal)


aku jd tension sgt...xpernah aku tdo dlm kelas..aku tdo..
mmg terbaik..lecturer ajar kat dpan..aku wat peta kat atas meja..haha..
byk giler pic yg dorg snap..


haha..aku xkisah dah pon..sbb aku dah xleh accept dah apa yg di ajar..hahaa..
tp smpai satu tahap aku mula paham..thanks to my senior LEWA..

dia yg tgh2..:)

sntiasa bg smngt..aku kagum dgn smngt dia..dia wat aku sedar...
xsume bnda seng..kene sbr dan tabah tok adapinya..
secondary aclimazation berlaku..
aku dah dpt rentak study aku...
alhamdulillah...



paling pentg DEGREE x sama dgn ASASI
asasi tu aiyoo xyah study sgt pon leh skor 4 flat..aku berani kerat jari..
kwn aku main dota nk exam esk..still dpt 4 flat..haha..kagum2..

then antara yg aku ingt..
aku msok petndgn boling..haha..
sumpah best wpon x mng..
aku improve skill n high skor aku..dari 70 je naik 131..
terbaik ler..xpernah aku dpt mcm tu sblom ni...
(eh pernah mse main dgn adik2 asasi aku..tipu je..)


arga mknn ni 1.70rm je..

dok sini kaya dgn mknn..
lagi2 study week..
mak dato...
pagi..tghari..petg...mlm..tgh mlm..
mkn2..abes ler duit aku oi!!..
kembang ler badan aku..
bergetah lah lemak aku..
adoyai...
xpe2...joggng track masih ada...ahhaha
siap kau lemak..akan ku piat2..hiris2 kau...



pastu aku dpt roomate yg pendiam..
adoyai..
aku xslhkan dia..
di abaik..mgkin dia dah mcmtu nk wat mcmne kan..
cuma satu je aku xleh terima...
dia kunci sume bnda..adoi..mcm aku perompak je..
nk g tndas pon kunci pintu blik..tension aku kdg2..smpai twitter n facebook jd tmpt luah perasaan..
cume lately dia mcm terlupa nk kunci pintu n blabla laah..
hope sem depn dia xmcm tu laah..amin..:)

nasib baik kwn2 aku ada tok jd pengganti roomate aku..
aku kenl dgn roomate maya yg bermulut puaka..
I LIKE!..haha.
xde lah sunyi sgt...
haha..
tu aku cite kat post seterosnya...
asek kene perli je..paling xleh tahan...
umapma peluh di bumi mesir...hahaha..



smpai sini je lah ye..xtahu nk habaq apa dah(tu dia loghat uatgha dah kuuaqq syle baq ang!)
...tu je memori yg aku rase aku ingt..haha..
kepenatan yg ada ni masih belom kering disejat oleh tenaga2 yg ada..
*komsas lagi...
#kbai nk tgok tb...