Tuesday, January 17, 2012

tamat cerita semester satu


yeah alhamdulillah..
abes dah sem satu...
xsgka..perjalanan masa pantas berlalu..
umpama cahaya2 yg menembusi kegelapan malam...
*komsas sgt..
rasa mcm smlm je aku daftar msok usm...xsgka dah abes...



masih segar dlm ingtan aku...
mcmne bersush payah..begigih gagah aku angkat brg dari dup smpai ke restu(hostel aku)
15 brg sume..
antara brg yg aku bwk...



-bju 2 beg
-kasut 1 beg
-comforter
-nota 2 kotak
-satu kotak hanger n brg2 mndi
-beg lappy
-beg speaker+extension+ blabla
-n mcm2 lagi lah(ko ingt aku mesin photostat nk ingt sume)

aku angkut sorg2 dari dup smpai ke rst..
aku mls nk naik bus..mak ai penuhnya org yg naik tu..mcm 
public transport kat india..sbr jelaah..fitaam aku..
jarak perjalanan sejauj 1.274km(specific sgt sbb bwk detector km kat tgn)
paling xleh blaaa aku jumpe sorg ppsl ni (pembntu pelajar lah kan)
leh ckp

"hai byk nya brg mcm nk pindah je"
dlm ati aku ckp...sukati aku ler...brg aku..ada kau kisah..bukn kau tlg angkat..aku yg angkat..

kurus aku mse tu..
mahu terbakar lemak2 degil serta nakhaal kat bdan aku..abes ilang perfume CK aku ditelan peluh2 yg dicipta
oleh sweat gland yg ada..(ilmiah sgt)
x silap aku 5 6 kali aku naik trun..sbr jelaaah..

then lepas dah setel sume tu..
aku terpksa mghadapi proses menyesuaikan diri..
mak ai..mase mule2 tu..
aku tobat xnk dok situ..
aku x biasa dgn suasana penang..
cirit birit aku semggu..
smpai aku dgn tndas tu bff ler..
lepas aclimazation berlaku..(physio sgt)
aku pon biasa laaah..takat pecal tu dah biasa dah..ahaha
(padahal 3 ari cirit biirit..tobat xnk mkn katanya..last sangap gak mkn)
kaya mkcik pecal tu...haha..

then aku tempuhi suasana pembelajaran as university student...
pharmacy student katanya..
mahasiswa yg paling disyangi di USM..katanya..
mula2 blaja..aku mcm nyesal gile amek course ni..sush nk mati..
apa yg aku blaja mcm xde kene mengena je dgn pharmacy..

pharmacy is the science an art of compounding..preserving...blablablaa...(xingt sbb otak aku dah byk sgt apal)


aku jd tension sgt...xpernah aku tdo dlm kelas..aku tdo..
mmg terbaik..lecturer ajar kat dpan..aku wat peta kat atas meja..haha..
byk giler pic yg dorg snap..


haha..aku xkisah dah pon..sbb aku dah xleh accept dah apa yg di ajar..hahaa..
tp smpai satu tahap aku mula paham..thanks to my senior LEWA..

dia yg tgh2..:)

sntiasa bg smngt..aku kagum dgn smngt dia..dia wat aku sedar...
xsume bnda seng..kene sbr dan tabah tok adapinya..
secondary aclimazation berlaku..
aku dah dpt rentak study aku...
alhamdulillah...



paling pentg DEGREE x sama dgn ASASI
asasi tu aiyoo xyah study sgt pon leh skor 4 flat..aku berani kerat jari..
kwn aku main dota nk exam esk..still dpt 4 flat..haha..kagum2..

then antara yg aku ingt..
aku msok petndgn boling..haha..
sumpah best wpon x mng..
aku improve skill n high skor aku..dari 70 je naik 131..
terbaik ler..xpernah aku dpt mcm tu sblom ni...
(eh pernah mse main dgn adik2 asasi aku..tipu je..)


arga mknn ni 1.70rm je..

dok sini kaya dgn mknn..
lagi2 study week..
mak dato...
pagi..tghari..petg...mlm..tgh mlm..
mkn2..abes ler duit aku oi!!..
kembang ler badan aku..
bergetah lah lemak aku..
adoyai...
xpe2...joggng track masih ada...ahhaha
siap kau lemak..akan ku piat2..hiris2 kau...



pastu aku dpt roomate yg pendiam..
adoyai..
aku xslhkan dia..
di abaik..mgkin dia dah mcmtu nk wat mcmne kan..
cuma satu je aku xleh terima...
dia kunci sume bnda..adoi..mcm aku perompak je..
nk g tndas pon kunci pintu blik..tension aku kdg2..smpai twitter n facebook jd tmpt luah perasaan..
cume lately dia mcm terlupa nk kunci pintu n blabla laah..
hope sem depn dia xmcm tu laah..amin..:)

nasib baik kwn2 aku ada tok jd pengganti roomate aku..
aku kenl dgn roomate maya yg bermulut puaka..
I LIKE!..haha.
xde lah sunyi sgt...
haha..
tu aku cite kat post seterosnya...
asek kene perli je..paling xleh tahan...
umapma peluh di bumi mesir...hahaha..



smpai sini je lah ye..xtahu nk habaq apa dah(tu dia loghat uatgha dah kuuaqq syle baq ang!)
...tu je memori yg aku rase aku ingt..haha..
kepenatan yg ada ni masih belom kering disejat oleh tenaga2 yg ada..
*komsas lagi...
#kbai nk tgok tb...

4 comments:

  1. akhirnya ko kembali hHahahhaha. TERUSKAN, SUMPAH lawak gila..goodluck in everything. ko mmg power pun sejak dulu...tp power pun, kalau tak usaha tak kemana. ahhaa

    ReplyDelete
  2. hahaha thanks..hehehe...aku bz ler..kalau ada masa je aku wat..hahaa..

    ReplyDelete

trip ke Sri Lanka 2018

Preparation: flight tiket beli sndiri ikut promotion hotel- book melalui  hostel.com/ booking.com makan- bawa lah bisku...