Tuesday, January 17, 2012

pembantu rumah berkaliber..



ingt lepas abes sem 1..
dpt balik bercuti dgn tenang..
mcm2 aktiviti plan..
sekali dlm perjlanan balik smlm..

"along kat rumah dah xde bibik"

"mne bibiknya?"

"dah kene pecat..dia kurg ajar dgn nenek...hempas2 pintu bila nenek panggil"

dlm ati aku berkata..."cila kakak!" xguna punya bibikan..kurg ajar bangat kamu bibikan..krg ajar sama majikan yaa..kalau gue ada..kamu sure gue tengking smpai terkincit2 mcm kene salmonella n e coli!!"



"start dari smlm..aku niat..xpelaah bu..biar along je tlg kemas umah.."



so start arini bermula lah tugasan pertama aku sbagai bibikan..
eh slh....pembntu rumah berkaliber...
haha..
aku bgun agak awl dari biasa..pkul 11.37am..haha..sorry ler bgun lmbt...aku kepenatan...
bgun2..tgok hp..(wajib kot..selak2 apa yg ada)
then aku mula amek kertas n tulis sume kerja..
(oke tipu)
haha..aku tros amek 10kg bju aku yg x cuci berbulan tu..
aku cuci guna mesin...nk dkat 2jam bru abes..
smntara 2jam tu..
aku mop rumah...
aktiviti paling best..
sbb leh hayun pinggang smbil menyanyi acapella...hahaha..
tipu je..aku suke sbb aku suka main air..haha..
plus aku xleh tgok rumah kotor ni...
rimas..
mcm nk sental je setiap kotoran yg ade..
akibat ATP yg bekurangan..
aku hanya mmpu mop dulu..haha..
then lepas tu..aku g mndi...
lepas mndi..
aku sidai bju...
mak ai..
byknye bju..naik lenguh otot2 lengan aku..



kalau oto tu leh ckp..sure die dah bebel..

"wei MFS..aku xlarat dah xlarat dah..jom tdo.."
"pemalas punya otot"
hahaa..

aku tros kan gak..

sbb aku terlebeh rajin rini..
ayah bwkk aku g mkn subway!..
puas jenuh aku tya jiran2..cik kiah..
cik leha..
kat mne ade subway..
haha..
thanks AYAH!..



then belah petg..aku smbg mop balik..cuci pinggan..
n bsuh bju pamily aku lak..byk juga laah..
tp xleh klhkan aku punye..
maklom lah.. bebulan punye bju..

#kbai nk solat maghrib..
post2 lain lagi nnti..

No comments:

Post a Comment

trip ke Sri Lanka 2018

Preparation: flight tiket beli sndiri ikut promotion hotel- book melalui  hostel.com/ booking.com makan- bawa lah bisku...